۱۳۹۱ تیر ۲۱, چهارشنبه

قیام بر علیه واقعیت ها


به نام خدا
قیام بر علیه واقعیت ها
سئوال مهم و بسیار مهم این است که آیا می توان بر علیه واقعیت ها قیام کرد؟ یا باید نشست و تنها منتظر حوداث کاملا واقعی ماند؟
حال اگر بحث میان مرگ و زندگی باشد چه؟ باز نیز باید واقعیت را پذیرفت؟
ایا انسان آنقدر اختیار ندارد که در برابر واقعیت برخیزد؟
منظور من از خیزش تغییر واقعیت نیست چون آن خود واقعیت دیگریست شاید تلخ تر از واقعیت اولیه بلکه منظور تنها نپذیرفتن آن است.
چه اجباریست که بسیاری از واقعیت های تلخ  را بپذیریم؟
ایا می توان خیال را جایگزین واقعیت کرد؟
بزرگان روشنگری و حتی بسیاری از مشاییان انگشت اتهام را به سوی من نشانه می روند و جنون _ که خود واقعیتی ست_ را نسبت می دهند.
باشد من مجنون. اما ......
اما حاضرم مچنون باشم اما آنقدر احمق نباشم که انتظار بکشم که رگبار واقعیات بکند بنیادم! البته که قدما به درسته می گفتند واقعیت تلخ است مثل ته خیار.
اگر درد داری و دردت دوایی ندارد آن درد را نپذیر.
شاید خنده دار به نظر آید اما امتحانش تنها نیاز به چند لحظه چشم بستن دارد...
چشمهایم را می بندم.
مادر زنده است، گوشه اتاقش قرآن می خواند.
خاله به سفر تبریز رفته است.
آقاجون در خانه است.
صفحه کلید کامپیوتر من خیس نیست.
...

۶ نظر:

  1. نه تو می مانی و نه اندوه
    و نه هیچ یک از مردم این آبادی...
    به حباب نگران لب یک رود قسم
    و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت...
    غصه هم می گذرد
    آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند
    لحظه ها عریانند
    به تن لحظه ی خود، جامه ی اندوه مپوشان هرگز...

    پاسخحذف
  2. inja kesi nazere neveshtehaye shoma nist , ta jayi ke man motevajeh shodam ina ye majmooe az khaterato ehsasato etefaghaye zendegie shomas, pas sedaghato bayane vagheiat lazeme va hich tarsi ham nemitune dashte bashe, ama aya shoma ino raayat mikonin?!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام.
      ایجا تقریا متروکه است. کمتر کسی به اینجا سر می زند، شاید برای من یک جور دفترچه است، نمی دانم. فکر نکنم در این چند وبلاگ سخن غیر واقعی گفته باشم، هر چند ضرورتی ندارد همه چیزها نوشته شود.
      با تشکر.

      حذف
  3. age inja matrookas, age inja mese ye daftarcheye shakhsie, pas bishtar niaz b sedaghat dare,adam hadeaghal bayad ba khodesh roo rast bashe

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوباره. فرمایش شما صحیحه. من که اصرار دارم که سخن بی صداقتی در اینجا نگفته ام، و مهمتر از همه هویتم کاملا آشکار است، بر خلاف.....!

      حذف
    2. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

      حذف